7 mars -2008. Mobil - stressobjekt?

Satt nyss och messade några kompisar på mobilen när jag fick en riktigt funderare.
Hur skulle världen se ut idag utan den där lilla fyrkantiga saken som gör att man kan ha kontakt med allt/alla när som helst/var som helst?
Som längst har jag vart utan min mobil i en vecka. Och den veckan var jag dessutom sjuk, och var hemma. Men jag höll ändå på att riva håret av mig när jag visste att ingen kunde ringa mig. Fast jag mycket väl visste att om någon ville ha tag på mig så kunde de ringa hem till mig.

Har vi alla gått och blivit beroende av mobilen?
Jag tror att de flesta idag har en mobil av något slag. Det är på det sättet man får tag på varandra idag.
Tänk när den inte fanns. Då fick man bestämma alla saker innan man gick hemifrån, om man t ex skulle träffa någon efter skolan/jobbet. Och om det hände något under dagen som gjorde att man inte kunde ses, ja, då kunde man ju inte ringa/messa och medela den andra personen det.

Samtidigt så skulle det kanske vara lugnt att ibland bara kasta mobilen åt helvete.
Jag kan själv känna att det kan vara stressigt när folk ringer en.

Men ja, jag är beroende av min mobil. Utan dig blir jag tokig.

Någon mer som är som mig?


image8

My love <3









/


sj.


Kommentarer
Postat av: emma

haha pinsamt
"my love

2008-03-07 @ 21:04:29
URL: http://emawee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0