7 februari -2008. Hund?

Nu har den frågan kommit upp igen.
Ska vi ha hund?
Vi i familjen har alltid pratat om att skaffa hund. Vi har som sagt alltid velat ha hund. Men första gången vi tänkte skaffa hund så var vi och testade oss på vårdcentralen, och då fick vi svar på att jag och min syster var allergiska mot hundar.
Men det är bara det att varken jag eller hon reagerar när vi träffar hundar, jag har till och med bott med en hund i två veckor utan att känna något.
Så nu har vi börjat diskutera om att skaffa hund igen. Jag tycker bara det är kul. :)
Så det enda vi gör just nu är att försöka hitta en hund som skulle passa oss. Men det finns ju så många raser att välja mellan. Och såklart så vill jag ha en ras, mamma en ras och syrran en ras. Pappa bryr sig inte så  mycket om det, bara det inte är en för liten hund. Så en mellan hund blir det klart.
Aja, vi får se vad det blir, spännande. :)
 
En sån här hund skulle jag vilja ha, en så kallad "toller", men den närmaste uppfödaren som har valpar nu finns i Östersund, lite för långt att åka tyvärr. =/

image7


/


sj. ♥


Har du förslag på någon fin ras? Skriv det gärna i så fall. :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0