14 februari -2008. Alla hjärtans dag.

Idag är den det dagen på året där alla visar lite extra hur mycket man tycker om varandra.
För vissa kommer den här dagen att bli den mysigaste dagen på året, och för andra kommer den här dagen mest bestå av glass, godis och en kärleksfilm -  som man då kollar på helt själv.

Jag själv tycker att den här dagen är överskattad.
Allt handlar ju om att affärsmännen ska tjäna mer pengar. Och de tjänar mycket pengar just det här dagen.
Tänk på hur många rosor som säljs just idag, hur många restaurang gäster som alla restauranger kommer att ha ikväll, och hur många chokladaskar som köps. Ja, det är en hel del.
Nu menar inte jag att den här dagen är dålig på något sätt. Det är mysigt att ha en speciell dag där man får visa hur mycket man tycker om varandra.
Men jag tycker man kan göra det varje dag. 365 dagar om året. Behövs verkligen en speciell dag för det? Jag tycker inte det.

Jag ska träffa min sötnos idag. Men vi ska inte göra något speciellt, bara ta det lugnt och vara som vanligt. Det är alltid lika mysigt.
Men den här dagen handlar även om familj och vänner. Så jag skickar en hälsning till alla min vänner och min familj genom det här inlägget.

Glad alla hjärtans dag på er alla! <3



/

sj. ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller helt klart med dig, alla hjärtans dag är hur överskattat som helst.

2008-02-14 @ 16:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0