Arbetslöshet?

Vi har samhällskunskap nu och pratar om arbetslöshet.
Och det fick mig att börja fundera..
Redan nu är det en konkurrens om olika extra jobba, som t ex sommarjobb. Och ja, det är inte alla som har turen att få sommarjobb. Förra året var jag en av dom, får hoppas på att det går bättre i år.
Men vi har bara ett år kvar i skolan ungefär, om man nu inte ska plugga vidare direkt efter gymnasiet.
Och då lär det vara flera tusen ungdomar som ska ut på arbetsmarknaden för att söka jobb.
Hur kan jag vara säker på att jag är en av dom som inte går arbetslös?
Jag är orolig att jag inte kommer att få något jobb, utan att jag kommer vara en av dom som kommer bli nekad flera jobb och som kommer få gå runt och söka jobb efter jobb utan något som helst resultat.
Vi har ju lite tur som går på handel som får ha APU i trean, då kanske man kan komma in och få jobb efter skolan.
Vilket jag hoppas att jag kommer att få på min APU plats.. 

Så jag ska sköta mig som fan för att få jobb efter skolan!

Arbetsmarknaden, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0