19 oktober -2007

Idag bär det äntligen av!
Ända sen i våras så har jag gått och längtat efter den här dagen. Och nu är den här. :)
Men lite nervöst är det. Efter som jag är så jävla flygrädd.. Men det ska nog gå bra.
Som Erik sa, det är ju rätt så fascinerande att vara ungefär 1 mil uppe i luften. :)

Just nu så sitter jag bara framför datorn och tar det lugnt.  
Det är bra att jag slutade så tidigt idag. Då slipper jag stressen. Om jag hade slutat klockan tre så hade det blivit lite värre. Eftersom vi ska åka klockan fyra. Men nu så har jag ju hela fyra timmar på mig att bli klar. Men det kommer ändå sluta med att jag springer runt i huset som en galning när vi snart ska åka. Det brukar alltid blir så.

Och inatt så kunde jag knappt inte sova. Men jag somnade runt klockan två tror jag. Men jag försov mig imorse, så jag kunde inte åka buss med Sara som vi hade bestämt. =/ Men vi får ses när jag kommer hem :)
Tiden i skolan idag gick faktiskt förvånadsvärt fort. Även om vi bara är där i två timmar på fredagar så brukar det kännas som en evighet. Men inte idag. :) Men jag klagar inte, det är ju alltid bra att tiden går fort. Jag hoppas bara att tiden på planet kommer att gå lika fort.

Klockan 16.00 så åker vi från Eskilstuna till Norrköping.
Klockan 20.35 så lyfter planet från Norrköpings flygplats.
Mellan klockan 01.30-02.00 (svensk tid) så landar vi på Las Palmas flygplats.
Där ska vi vänta på vårat bagage i ungefär 1 timme. (det brukar ta så lång tid)
Då är klockan 03.00 ungefär när vi har fått våra väskor.
Ungefär klockan 03.15 så sitter vi på bussen påväg mot hotellet. Men eftersom vi blir avsläppta sist så kommer vi vara framme vid vårat hotell runt klockan 04.15.
Vi är på hotellrummen ungefär kl 04.45. Men klockan 03.45 i spansk tid.
Då är det bara att gå och lägga sig.
Så ser min dag/natt ut. Haha! Men det ska bli så skönt att komma iväg.

Jag är ganska så trött idag. Men det är bara bra, för då kanske jag kan sova lite på flyget ner. Det skulle vara väldigt skönt. Men jag kan inte sova sittande.. Det är ju helt omöjligt! Då måste jag vara rejält trött om jag skulle kunna somna så. haha! Men jag ska plugga lite i början på flyget, så hoppas jag att läxorna kan tråka ut mig så mycket att jag kan sova. Det kommer nog ordna sig.

Och som vanligt så har jag på tok för mycket kläder med mig.
Det är ju helt sjukt! Jag kommer ju inte ens använda hälften av allt som jag har packat med mig.
Mamma försökte hjälpa mig igår att "rensa" bort lite kläder. Men det vart inte så mycket bättre. De hon tyckte var onödigt att ha med sig, det var sådana saker som jag tyckte var nödvändiga. Aja, nu ska jag i alla fall inte packa ner några fler kläder. Nu får jag klara mig på det jag har med mig. ;P
För på dagarna så använder man ju inte så mycket kläder. Typ ett linne och ett par shorts. Sen så går man ju bara runt i bikini.
Jag lär mig aldrig.

Men nu ska jag kila och fixa lite fler saker som måste göras. Men jag kanske skriver lite innan jag åker. Då som jag är som mest nervös. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0