17 oktober -2007

Sitter i skolan och har tråkigt som vanligt.
Vi har svenska nu, men jag orkar verkligen inte läsa den där boken. Den är så dålig.
Fast jag skulle egentligen behöva läsa den. Så att jag blir klar med den någon gång. Eftersom vi ska skriva en bokrecension om den. Men jag tror jag läser ut den på planet. Det borde jag hinna.
Just nu så känns skolan mest som ett tidsfördriv. Det enda man längtar efter varje dag är att få sluta så att man kan åka hem.

Jag känner att jag är väldigt nere. Och det beror inte på något speciellt, för allt är toppen just nu.
För första gången på länge så känns det som att jag har kontroll över mitt liv. Och att jag är nöjd över det jag gör och det som händer runt omkring mig. Så det är ju inte det som gör att jag är nere..
Jag tror att det är årstiden som det är fel på. Hösten. Allt blir så mycket tråkigare då. Löven faller av träden, det blir kallare och ljuset försvinner tidigare och tidigare. Jag längtar verkligen inte till den tiden när det kommer vara mörkt när man går till skolan och sen så kommer det vara mörkt när man går hem igen. Usch..
Fast just nu så vill jag hellre ha snö än det här. För snön gör ju i alla fall så att det blir lite ljusare. Och det är ganska mysigt när det faller stora snöflingor utanför fönstert när man vaknar.
Så fint.

Igår kväll och ringde mormor mig och frågade om vi inte skulle ta och hyra en stuga i fjällen till påsken. :) Och jag hade definitivt inget emot det! :) Vad kul det skulle vara. Okej, jag åker inte skidor. Men jag åker i alla fall längdåkningskidor, det är ju allid något. Och jag kan ju ge mig ut i backen någon dag. Det är ju bara att hyra ett par skidor.
Så nu kan jag se fram emot påsken med. Härligt. :) (fast det är ju ett tag dit...)

Idag har jag verkligen fullt upp.
Jag slutar klockan 15 och sen så ska jag hem och fixa alla saker så att det är klart med packningen idag. För imorn så ska jag träffa Emma och Therese. Och då kommer jag nog inte orka göra så mycket på kvällen. Så det är nog bäst att jag har packat det mesta idag.

Nu måste jag verkligen läsa lite i boken. Hur lite jag än vill det..

Skriver senare.

/
Over and out.

sj.


du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0